top of page
Фото автораТаня Салюк

Що таке Третя кавова хвиля?

Оновлено: 19 лют. 2022 р.


Третя кавова хвиля – це рух, очолений споживачами і виробниками кави задля того, щоб споживати та по-справжньому цінувати якісну каву. І досвід цей можна постійно збагачувати через навчання та розвиток своїх сенсорних здібностей.


Третя кавова хвиля намагається виокремити унікальні смакові властивості кави в залежності від різновиду зерна, методів вирощування і культивування, збору і обробки, методів обсмажування та вибору способу приготування кави


До кави, на всіх цих етапах ставляться з таким самим трепетом, як до найкращого вина чи крафтового пива.


Такий кулінарний підхід до кави не є чимось новим в індустрії. Насправді, це просто відповідь на дні, коли залізні бляшанки з розчинною кавою заполонили полички магазинів, роблячи каву просто доступним кофеїновим бустером, а не справді смачним крафтовим напоєм.


Це була, так звана, перша кавова хвиля, коли споживання кави зростало масово (1800-ті роки). Maxwell House, перше вакуумне пакування, винайдення розчинної кави – це все про неї.


Наш кавовий словник почав змінюватися з другою хвилею. Такі слова, як еспресо, лате та френч прес стали поширеними серед любителів кави. Кав’ярні стали великим бізнесом, заманюючи споживачів випити улюблений кавовий напій. Кавовий бізнес, який найчастіше асоціюється з ілюстрацією кави другої хвилі - це Starbucks (1971)


Третя хвиля кави (2000 роки). З’являється поняття спешелті кави (coffee specialty). Споживачі висловили бажання дізнатись про походження своєї кави та зрозуміти унікальні способи обсмажування, почали насолоджуватись напоєм. Дехто каже, що це виноробна промисловість надихнула, адже їх принципи зараз застосовуються і до кавової індустрії.


Іноді цей рух є скоріше реакцією проти поганої кави та способу її пропаганди. Не те щоб маркетинг та соціальна сфера не важливі для зростання третьої хвилі, але вони не є рушійною силою.


Подивіться на це так. На першій хвилі споживач розпочав шлях з масовою доступністю кави. З другою хвилею кава була кращою, але рушійною силою все ж лишався маркетинг. З третьою хвилею виробництво та маркетинг відходять на задній план, а центральне місце займає продукт. Якісний продукт.


69 переглядів0 коментарів

Останні пости

Дивитися всі

Comments


bottom of page